CORPORATE & BRAND IDENTITY

ALLEGRO

  • KATEGORIA : TELEKOMUNIKACJA / MEDIA / IT
  • RODZAJ : CORPORATE IDENTITY
  • KLIENT: QXL Poland
  • ROK: 2010

Rewitalizacja logotypu marki przy kreatywnym wkładzie zespołu Allegro. Projekt systemu identyfikacji wizualnej, logotypu Allegro Group, identyfikacji grupowej oraz zasad co-brandingu. Na potrzeby systemu identyfikacji Allegro zaprojektowana została od podstaw typografia brandu do tworzenia submarek.

Allegro to jedna z bardziej rozpoznawalnych polskich marek. To jednocześnie marka, która bezpośrednio dociera do milionów użytkowników. Miesięcznie serwis odwiedza prawie 8 milionów osób, którzy generują 4,6 miliardów odsłon (dane Megapanel PBI / Gemius, luty 2009). Możemy mówić już o społeczności Allegro, która liczy sobie ponad 10 mln. osób. Wspólnie wymieniają doświadczenia, spotykają się na seminariach, zjazdach i mniej formalnych imprezach.

Marka z jednej strony była młoda i dynamiczna, a z drugiej posiadała ugruntowaną, mocną pozycję na rynku. Jednocześnie serwis rozrastał się coraz bardziej wkraczał na nowe obszary handlu w internecie, a także na nowe zagraniczne rynki. Powstała potrzeba stworzenia uporządkowania Corporate Identity marki, stworzenia zestawu regu oraz wytycznych dotyczących podstawowych elementów identyfikacji. Pretekstem do zmian było 10 lecie firmy i zmiany w wyglądzie serwisu.

Z uwagi na pozycję marki, SIGNATURE zaproponowało restylizację logotypu. Celem zmian było unowocześnienie logotypu, nadanie mu dynamicznego i bardziej przyjaznego charakteru (zapis nazwy marki z małej litery oraz rezygnacja z członu - .pl), tak aby Allegro emanowało siłą i pozytywną energią.
Zmiany miały kompleksowy charakter i objęły również zależność grupową oraz zasady co-brandingu. W związku z poszerzeniem obszarów komunikacji zaprojektowany system identyfikacji wizualnej marki zakłada dedykowanie każdemu z obszarów charakterystycznego kodu piktogramowego o określonej kolorystyce i tematyce, zestawianego z nowym logotypem.

WRÓĆ